Olferts

Økologi, Mad og Musik

Ida Nielsen    Baskery

OLFERTS arrangerer og afholder årligt fire koncerter i Ollerup Forsamlings med anerkendte navne fra det danske musikmiljø. Musikerne er glade for at spille på Olferts på grund af den intime atmosfære, gode økologisk mad og drikke og ikke mindst stedets entusiastiske publikum. Dicte har f.eks. efter en veludført optræden udtalt: ”Olferts er simpelthen Danmarks bedste spillested.”
Flere af kunstnerne har troet at de optrådte på en klub, men Olferts er IKKE for en fast skare, men åben for alle musikelskere.

Til alle Olferts-koncerterne laves der lækker økologisk mad, som leveres af lokale kræfter. Derudover kan man også i baren købe både økologisk vin, øl, sodavand og drinks.

Økologisk mad

I galleriet under Olferts her på hjemmesiden kan du se billeder og koncertbeskrivelser for de koncerter Olferts gennem tiden har afholdt i forsamlingshuset.

Olferts drives af et kollektiv, en flok frivillige, der sørger for et varieret årsprogram og at de enkelte koncerter bliver afviklet på hyggeligste vis.

Klik her og mød arbejdsgruppen.

Aktivister

Udover arbejdsgruppen så er der i Olferts (og resten af forsamlingshuset) en samling aktivister, som sammen med arbejdsgruppen hjælper til ifm. koncerterne og andre arrangementer. Arbejdet er typisk at passe baren, servere mad, vaske op og gøre rent dagen derpå. Aktivister kommer gratis ind til koncerterne og handler i baren til “aktivistpriser”.

Har du mon lyst til at blive aktivist, medlem af Olferts og/eller modtage vores nyhedsbrev?
Klik nedenfor og få mere information.

Bliv medlem Modtag nyhedsbrev

Olferts opstod egentlig som ”Olferts Søde Venner”, som var et initiativ der blev søsat, for at skabe nye aktiviteter, en platform at udfolde sig på. En af disse aktiviteter blev Olferts koncerterne, og her mange år senere er Olferts koncerterne blevet en institution i dansk musik.

Muligheden for at komme med nye initiativer er stadig åben, og ligger du inde med gode ideer kan du kontakte Jørgen Hallberg på tlf. 2538 5872.