Referat af BIB’s Generalforsamling marts 2024

Vi var en broget flok af kendte ansigter fra før og nu. Tolv mand ialt, og kun en enkelt under de 50 år.
Efter komiteens velkomst fik vi lidt mad og drikke og sang en sang.

Herefter holdt Formanden sin beretning, hvor han fortalte historien om hvordan hans selvportræt, som hans datter skulle have, for over 30 år siden blev stjålet, for senere at dukke op som BIB-prisen Årets Svend. Efter mange års uddelinger forsvandt prisen pludselig og var væk i mange år, indtil den sidste år dukkede op igen sammen med Leif Balleglad, hos hvem den havde forputtet sig. Prisen blev derefter givet til Formanden selv, hvor den efterfølgende igen er blevet “stjålet” – tilbage. Heldigvis nåede vi at få fremstillet en vellignende kopi, som senere på aftenen kunne uddeles.

Herefter havde vi et punkt om efterlevelse af BIB’s 14 Teser. På baggrund af udviklingen i Ollerup-afdeling gennem de sidste 4-5 år, havde vi set os nødsaget til at meddele et par spillere, at de ikke længere kunne deltage i vores tirsdagsfodbold. I den forbindelse fremlagde Harefod sagen og fremsatte et forslag til en udtalelse fra Generalforsamlingen. Vi udvekslede synspunkter omkring det og endte med at vedtage udtalelsen.

Herefter uddeltes Året Svend, som i år gik til Harefod, og Sabitprisen, som denne gang gik til Diana Nekselø.
Vi nedsatte en komité til efterårets Sæsonafslutningsfest. Tryllerik, OberBib og Stjernetæmmeren, ville vist, mere eller mindre, gerne.
Vi efterlyste den seneste blæretrøje og ved samme lejlighed også de tidligere. Der var et par bud på hvor den kunne være.

Nekselø havde en idé om at arrangere en støttekamp for et eller andet godt formål. Der var der lidt for mange forslag til, og det var henne på aftenen, så vi valgte “at sparke den til hjørne”, som-man-siger!

Herefter afviklede vi vores skumboldsturnering med 4 tomands-hold. Vinder af en ganske tæt finale blev Tryllerik og Diana Nekselø.

Det var alt i alt en vellykket aften med både alvor og morskab, rigeligt med god mad og afsyngning af adskillige klassiske BIB-sange.

Morten Harefod